2010. június 19., szombat

~ Ki vagyok én? ~

Konbanwa

már megint túl sokat gondolkozom ezen, és még mindig nem jöttem rá. Szinte mindennap ezzel a gondolattal kelek fel, vagy ezen gondolkozva alszom el, és legtöbbször sírva is.

Néha úgy érzem, mintha több személyiségem lenne. Vagy mint a rajzfilmekben, amikor a szereplő vállán megjelenik a kisangyal és a kisördög, akik tanáccsal látják el. Csak nálam annyi különbséggel, hogy ez inkább olyan, mintha a fejemben menne végbe és néha nem csak ketten lennének...
Néha észre lehet venni, hogy nem ugyanúgy viselkedek. Van, hogy gyerekesen vidám vagyok, hol már inkább depressziósan elvonulnék, hol totál semlegesen és érzéketlenül viselkedek másokkal.
Kiskoromban nem éreztem ezt, leginkább csak az utóbbi kb 10 évben. Egyedül vagyok, és valszeg ez hoz ki belőlem sokfélét. nem tudom mit. Érzelmeket, viselkedést... Amióta egyedül vagyok, sokszor jön elő egy másik énem, akivel beszélgetek, és olyankor kevésbé érzem magam magányosnak. Igaz, ezek a beszélgetések csak belül mennek végbe, hangot nem adnak ki, inkább mintha a fejemben lévő gondolatok társalognának egymással. Néha már úgy érzem, jobb helyem lenne egy gumiszobában ölelős kabátban ülve :'D De komolyan. Lehet, ha lenne mellettem valaki, egy személy, akivel beszélgethetnék vagy csak simán ellennénk, akkor ez sem alakult volna ki bennem. Ha nem vették volna el tőlem azt a személyt, akit szerettem, akkor lehet hogy ez sem lenne. lehet, hogy jobb lenne, lehet hogy rosszabb... sose lehet tudni. Kicsinek nagyon apás voltam, annak ellenére, hogy nagyanyám mindig utálta őt. Igen, ivott, de gondoskodott rólam is. Foglalkozott velem, elvitt sétálni, vett nekem apróságokat. Aztán anyuék elváltak, azóta nem is nagyon láttam. Talán akkor történt egy nagyobb törés az életemben, ami mindent megváltoztatott. Néha hiányzik, de most már nem akarom őt se talán. Lehet nem egy apára lenne szükségem, hanem inkább egy barátra, vagy egy társra, aki mellettem van, és esetleg foglalkozik velem, gondoskodik rólam, még ha csak keveset is, de törődne velem.

Hogy azt érzem, több személy is van bennem, nem hinném, hogy orvoshoz kéne fordulnom. Egy vad idegennek úgysem árulnám el a titkaimat. De akkor jogos lenne a kérdés, hogy miért írom le őket egy nyilvános blogban? Szerintem más az ilyeneket csak leírni, és vagy nem olvassa senki, de legalábbis nem reagálnak rá. Személyesen elmondani teljesen más. Ott válaszolnak rá, visszakérdeznek, látod a másik reakcióit. Látod rajta, hogy totál lenéz, amiért ilyen vagy. Ez nekem nem hiányzik. Inkább leírom.
Szerintem az íróknál is ez van, hogy néha könnyebb inkább írásban kifejezni a gondolataikat, mint szóban. Szerintem 1-1 írásukban nem csak egy esetleges kitalált történet van, hanem a saját személyiségük. Tudnak azonosulni a szereplőikkel, akár mintha az egyik ők maguk lennének, és a szereplőjük az ő saját érzelmüket, személyüket mutatná meg. Mindig van egy szereplő, akinek a helyébe képzelik magukat, és szivesen cserélnének is vele akár. Vagy épp saját fájdalmukat adják ki általa. De mindenképp benne van abban saját maguk egy kis darabja.
Nálam is, amiket firkálni szoktam, egy darab magamból, az én érzéseim, amiket elképzelek, hogy milyen jó lenne, ha igaz lenne. Igaz, amiket irkálok, csak puszta fengörlizmus, de legalább ott sosem vagyok egyedül.


Azt hiszem, ezt se így gondoltam el először, csak az a bajom, ha elsőre nem írom le rögtön a gondolataimat, elvesznek. ha már "kibeszélem őket magamban" akkor már nem biztos, hogy mégegyszer végig tudok menni ugyanazon a gondolatmeneten, mert mikor itt írom, akkor már csak én vagyok. Az a másik személy bennem már nincs itt, amint elmondtam neki, visszahúzódik, és nem akar előjönni. Szerintem ilyenkor kéne egy lappal és tollal rohangálnom XD vagy nem csak feküdni az ágyon, hanem megfordulni, Töpszli bekapcs, és elsőre is oda "kimondani" azokat a gondolataimat, amiket megosztok másik önmagammal. Akkor valszeg nem lenne ilyen értelmetlen össze-visszaság az egész, részletekkel a balladai homályban.

Ennek ellenére még mindig nem tudom, ki vagyok én...

baii~

だっふんちゅ(・ε・)

4 megjegyzés:

яeichi▲ írta...

Szerintem nem vagy ezzel egyedül. Én például nagyon sokat vagyok barátokkal, és még is van több személyiségem, ahogy azt te leírtad. Nem tudom, te mennyire vagy 'egyedül' de a társaság nem biztos hogy 'segítene' ezen. Én is van mikor egyfolytában vidám vagyok, meg nagyon gyerekes, máskor meg magamba vagyok zuhanva, és nem lehet hozzám szólni, mert mindent rossz néven veszek. És ezt a többiek is tanúsítják. Szóval, szerintem természetes dolog. Vagy ha nem, akkor én is természetellenes vagyok.xD

Bocsánat, hogy így ismeretlenül beleokoskodtam, de olvaslak már egy ideje, csak még most sikerült kommentelnem. :3

Fru-chan írta...

hello ^^ nyugodtan lehet kommentelni, azért van ^^ és ezért ne kérj bocsánatot :)

barátokkal én is elég sokat vagyok, és olyankor nem jön rám ez a magányérzet. De azért még velük se érzem azt, hogy meg tudnák nyilni, hogy mindent el tudnék mondani nekik, hogy megismerjenek. Mondhatni, hogy ismernek, de csak részeket belőlem, a teljes magamat nem. Még várok arra az emberre, akiben megbízok annyira, hogy teljesen megismerjen. Nem mintha a barátaimban nem bíznék, csak az mégis más kicsit ^^"

remélem azért még érthető vagyok XD *confused*

Névtelen írta...

Fru sajnos az élet tele van ismeretlen dolgokkal...ebből a legnagyobb ismeretlen önmagunk. én sem tudom még ki vagyok, de én már letettem erről, hogy ezen gondolkozzak, inkább próbálom magam formálni, hogy egy picit jobb valaki legyek, akire egyszer majd vkinek talán szüksége lehet.
attól, hogy kavarognak a gondolataid, nem kell megijedni, nekem is van 600 féle arcom, megnyílvánulás, és szokásom magamnak pofázni is^^
igen, a ficírással egyetértek, a komolyabb ficeumbe én is sokmindent beleírtam anno, ami én vagyok, mintsem, az az ember, akiről a karaktert mintáztam =)
én is keresek embereket, akik törődnek velem és én is megtanulhatok mellettük végre jobb barát/társ v csak szimplán ember lenni.
és írd ki, mert miért ne. szóban rohadt nehéz kimondani mindent. nekem legalább is. én ezen a dolgon akarok változtatni,h kimondjam amit érzek, gondolok. de ha már írásban könnyítesz a lelkeden, akkor már is léptél egy nagyot, mert nem csak magadban gyűlik a sok dolog.
és attól függetlenül, hogy riktán beszélünk, engem bármikor zaklathatsz ilyenekkel, meg akármivel =) a többi már csak rajtad múlik^^
remélem vmit értelme amit leírtam =)
chuuu

és bocs a litániáért xDD

Fru-chan írta...

köszi Ayu ^^

én még várom azt az időt, amikor személyesen is ki tudok mondani dolgokat. Mindig bennem van a félsz a reakcióktól, meg a kérdésektől, amikre magam sem tudok értelmesen válaszolni. Ezért inkább nem is mondom ki őket, inkább egyelőre az írás.